2.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a PAUL MŰVEK Kft. (a továbbiakban: Szolgáltató) által nyújtott felnijavítási és kapcsolódó szolgáltatásokra. A szerződés a Szolgáltató és a megrendelő (a továbbiakban: Ügyfél) között a szolgáltatás megrendelésekor jön létre.
2.2. Az Ügyfél lehet fogyasztó vagy vállalkozó, akikre egyes esetekben eltérő szabályok vonatkoznak.
2.2.1. Fogyasztó: az a természetes személy, aki szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljárva köt szerződést a Szolgáltatóval.
2.2.2. Vállalkozó: az a természetes vagy jogi személy, aki szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el és e körben köt szerződést a Szolgáltatóval.
2.3. A szolgáltatás megrendelése szóban vagy írásban (például e-mailben) lehetséges. A Felek közötti szerződés a megrendelés Szolgáltató általi visszaigazolásával jön létre.
2.4. A szerződés nyelve magyar.
2.5. A Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
3.1. A Szolgáltató a felnijavítási szolgáltatás megkezdése előtt árajánlatot ad az Ügyfélnek, amely tartalmazza a munka becsült díját és az elvégzendő feladatokat. Az árajánlat elfogadásával az Ügyfél kötelezettséget vállal a fizetésre.
3.2. A Szolgáltató a szolgáltatás díját a munka elvégzése után, a felni átadásakor számlázza ki. A feltüntetett árak magyar forintban (Ft) értendők, és tartalmazzák az általános forgalmi adót (bruttó vételár).
3.3. A Szolgáltató fenntartja a jogot az árak egyoldalú módosítására, de ez a módosítás nem érinti a már visszaigazolt megrendelések díját.
3.4. A Szolgáltató a szolgáltatás megkezdése előtt előleg fizetését kérheti az Ügyféltől.
3.5. A fizetés módja készpénzben vagy banki átutalással történhet. Az átutalásos fizetésre vonatkozó részleteket (pl. bankszámlaszám) a Szolgáltató külön adja meg.
4.1. A Szolgáltató a megrendelt szolgáltatást a megbeszélt határidőn belül, a szakmai elvárásoknak megfelelően teljesíti.
4.2. Az Ügyfél köteles a felnit a Szolgáltató telephelyén, a megbeszélt időpontban átadni és a javítást követően átvenni.
4.3. A javítás során felmerülő rejtett hibák vagy az előre nem látható nehézségek esetén a Szolgáltató tájékoztatja az Ügyfelet, és egyeztet a további teendőkről, valamint az esetlegesen felmerülő többletköltségekről.
5.1. Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a Fogyasztót a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy (14) napon belül megilleti a szerződéstől való indokolás nélküli elállási jog.
5.2. Amennyiben a Fogyasztó a szolgáltatás teljesítésének megkezdését követően él elállási jogával, úgy köteles megtéríteni a Szolgáltatónak a teljesítés megkezdéséig nyújtott szolgáltatással arányos ellenszolgáltatást.
5.3. Elállási jog gyakorlásának menete:
5.3.1. Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni a Szolgáltató részére a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével.
5.3.2. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát határidőben és a jogszabályoknak megfelelően gyakorolta.
5.3.3. A Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
5.4. A Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a Fogyasztó által megfizetett összeget.
6.1. Kellékszavatosság
6.1.1. Az Ügyfél a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a javítás a teljesítéskor nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.
6.1.2. Fogyasztói szerződés esetén az Ügyfél a teljesítés időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a hibákért, amelyek a teljesítés időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait az Ügyfél érvényesíteni már nem tudja.
6.1.3. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
6.1.4. Az Ügyfél – választása szerint – kérhet kijavítást, kivéve, ha az igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást az Ügyfél nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy – végső esetben – a szerződéstől elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
6.1.5. Az Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.
6.1.6. Az Ügyfél közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
6.1.7. A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha az Ügyfél igazolja, hogy a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka az Ügyfélnek felróható okból keletkezett. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már az Ügyfél köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
6.1.8. Amennyiben megállapítást nyer, hogy az Ügyfél a bejelentett szavatossági igénye nem megalapozott, úgy az igény érvényesítésével kapcsolatosan a Szolgáltató az érdekkörében felmerült költségek (pl. bevizsgálási költségek) érvényesítésére jogosult, továbbá a szállítás költsége az Ügyfelet terheli.
6.2. Termékszavatosság
6.2.1. A Szolgáltató által nyújtott felnijavítási szolgáltatás esetében termékszavatossági igény nem érvényesíthető, mivel a Szolgáltató nem új terméket állít elő vagy hoz forgalomba, hanem egy már meglévő tárgyat javít meg.
7.1. A Szolgáltató a www.felnijavito.hu weboldalon található információkért jóhiszeműen, tájékoztató jelleggel vállal felelősséget.
7.2. A Szolgáltató kizár minden felelősséget a szolgáltatások igénybevétele során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott károk, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
7.3. Az Ügyfél teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, különös tekintettel a felni állapotának a Szolgáltatóval történő előzetes egyeztetésére.
8.1. A www.felnijavito.hu weboldal szerzői jogvédelem alatt áll. A Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a weboldalon megjelenített valamennyi tartalomnak.
8.2. A weboldal tartalmának bármely felhasználása – adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.
9.1. Panaszügyintézés
Az Ügyfél a szolgáltatással vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
A Szolgáltató az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni.
9.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ügyfél számára:
10.1. A Szolgáltató bármikor jogosult a jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. A Szolgáltató a módosításokról az Ügyfeleket tájékoztatja. A módosítást követően a szolgáltatások igénybevételének feltétele, hogy az Ügyfél azokat elfogadja.
Budapest, 2025.08.01.