Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

1. A Szolgáltató adatai

  • Cégnév: PAUL MŰVEK Kft.
  • Székhely: 1106 Budapest, Maglódi út 6. 7. ép.
  • Weboldal: www.felnijavito.hu
  • Cégjegyzékszám: 01 09 717426
  • Adószám: 12470840242
  • Képviseletre jogosult: Princz Gergely ügyvezető
  • Telefonszám: +36 (1) 256-7702
  • E-mail cím: info@felnijavito.hu

2. Általános tudnivalók, a felek közötti szerződés létrejötte

2.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a PAUL MŰVEK Kft. (a továbbiakban: Szolgáltató) által nyújtott felnijavítási és kapcsolódó szolgáltatásokra. A szerződés a Szolgáltató és a megrendelő (a továbbiakban: Ügyfél) között a szolgáltatás megrendelésekor jön létre.

2.2. Az Ügyfél lehet fogyasztó vagy vállalkozó, akikre egyes esetekben eltérő szabályok vonatkoznak.

2.2.1. Fogyasztó: az a természetes személy, aki szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljárva köt szerződést a Szolgáltatóval.

2.2.2. Vállalkozó: az a természetes vagy jogi személy, aki szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el és e körben köt szerződést a Szolgáltatóval.

2.3. A szolgáltatás megrendelése szóban vagy írásban (például e-mailben) lehetséges. A Felek közötti szerződés a megrendelés Szolgáltató általi visszaigazolásával jön létre.

2.4. A szerződés nyelve magyar.

2.5. A Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.

3. Megrendelés és díjfizetés

3.1. A Szolgáltató a felnijavítási szolgáltatás megkezdése előtt árajánlatot ad az Ügyfélnek, amely tartalmazza a munka becsült díját és az elvégzendő feladatokat. Az árajánlat elfogadásával az Ügyfél kötelezettséget vállal a fizetésre.

3.2. A Szolgáltató a szolgáltatás díját a munka elvégzése után, a felni átadásakor számlázza ki. A feltüntetett árak magyar forintban (Ft) értendők, és tartalmazzák az általános forgalmi adót (bruttó vételár).

3.3. A Szolgáltató fenntartja a jogot az árak egyoldalú módosítására, de ez a módosítás nem érinti a már visszaigazolt megrendelések díját.

3.4. A Szolgáltató a szolgáltatás megkezdése előtt előleg fizetését kérheti az Ügyféltől.

3.5. A fizetés módja készpénzben vagy banki átutalással történhet. Az átutalásos fizetésre vonatkozó részleteket (pl. bankszámlaszám) a Szolgáltató külön adja meg.

4. A szolgáltatás teljesítése

4.1. A Szolgáltató a megrendelt szolgáltatást a megbeszélt határidőn belül, a szakmai elvárásoknak megfelelően teljesíti.

4.2. Az Ügyfél köteles a felnit a Szolgáltató telephelyén, a megbeszélt időpontban átadni és a javítást követően átvenni.

4.3. A javítás során felmerülő rejtett hibák vagy az előre nem látható nehézségek esetén a Szolgáltató tájékoztatja az Ügyfelet, és egyeztet a további teendőkről, valamint az esetlegesen felmerülő többletköltségekről.

5. Elállási jog

5.1. Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a Fogyasztót a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy (14) napon belül megilleti a szerződéstől való indokolás nélküli elállási jog.

5.2. Amennyiben a Fogyasztó a szolgáltatás teljesítésének megkezdését követően él elállási jogával, úgy köteles megtéríteni a Szolgáltatónak a teljesítés megkezdéséig nyújtott szolgáltatással arányos ellenszolgáltatást.

5.3. Elállási jog gyakorlásának menete:

5.3.1. Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni a Szolgáltató részére a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével.

5.3.2. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát határidőben és a jogszabályoknak megfelelően gyakorolta.

5.3.3. A Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.

5.4. A Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a Fogyasztó által megfizetett összeget.

6. Szavatosság

6.1. Kellékszavatosság

6.1.1. Az Ügyfél a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a javítás a teljesítéskor nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.

6.1.2. Fogyasztói szerződés esetén az Ügyfél a teljesítés időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a hibákért, amelyek a teljesítés időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait az Ügyfél érvényesíteni már nem tudja.

6.1.3. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

6.1.4. Az Ügyfél – választása szerint – kérhet kijavítást, kivéve, ha az igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást az Ügyfél nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy – végső esetben – a szerződéstől elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

6.1.5. Az Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.

6.1.6. Az Ügyfél közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

6.1.7. A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha az Ügyfél igazolja, hogy a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka az Ügyfélnek felróható okból keletkezett. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már az Ügyfél köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

6.1.8. Amennyiben megállapítást nyer, hogy az Ügyfél a bejelentett szavatossági igénye nem megalapozott, úgy az igény érvényesítésével kapcsolatosan a Szolgáltató az érdekkörében felmerült költségek (pl. bevizsgálási költségek) érvényesítésére jogosult, továbbá a szállítás költsége az Ügyfelet terheli.

6.2. Termékszavatosság

6.2.1. A Szolgáltató által nyújtott felnijavítási szolgáltatás esetében termékszavatossági igény nem érvényesíthető, mivel a Szolgáltató nem új terméket állít elő vagy hoz forgalomba, hanem egy már meglévő tárgyat javít meg.

7. Felelősség

7.1. A Szolgáltató a www.felnijavito.hu weboldalon található információkért jóhiszeműen, tájékoztató jelleggel vállal felelősséget.

7.2. A Szolgáltató kizár minden felelősséget a szolgáltatások igénybevétele során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott károk, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

7.3. Az Ügyfél teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, különös tekintettel a felni állapotának a Szolgáltatóval történő előzetes egyeztetésére.

8. Szerzői jogok

8.1. A www.felnijavito.hu weboldal szerzői jogvédelem alatt áll. A Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a weboldalon megjelenített valamennyi tartalomnak.

8.2. A weboldal tartalmának bármely felhasználása – adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.

9. Jogérvényesítési lehetőségek

9.1. Panaszügyintézés

Az Ügyfél a szolgáltatással vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

  • Központi cím: 1106 Budapest, Maglódi út 6. 7. ép.
  • Telefonszám: +36 (1) 256-7702
  • E-mail: info@felnijavito.hu

A Szolgáltató az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni.

9.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ügyfél számára:

  • Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Az illetékes kormányhivatalok listája a https://www.kormanyhivatal.hu oldalon elérhető.
  • Békéltető testület. A szolgáltatással kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél, illetve a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez. A Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei:
  • Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
  • Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
  • E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
  • Központi telefonszám: +36 1 488 2131
  • Bírósági eljárás. Az Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében.

10. Egyéb rendelkezések

10.1. A Szolgáltató bármikor jogosult a jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. A Szolgáltató a módosításokról az Ügyfeleket tájékoztatja. A módosítást követően a szolgáltatások igénybevételének feltétele, hogy az Ügyfél azokat elfogadja.

Budapest, 2025.08.01.